ג'ואל אלון הסכם אמירויות

האם העליונות הצבאית של ישראל במזה"ת בסכנה?

Facebook
Twitter
LinkedIn

בשבוע שעבר נפל דבר בישראל: מדינת ישראל הכריזה כי הגיעה להסכם שלום עם מדינה ערבית, איחוד האמירויות. על פניו, אפשרות מופלאה למדינת ישראל להגדיל את הייצוא של ישראל בתחומים רבים, וכן הזדמנות לטייל ולנפוש במלונות הפאר של דובאי ואבו דאבי, בעלות של שליש מחופשה באילת. עם זאת, ולמרות הכחשות נמרצות מצד ממשלת ישראל, ארה"ב אותתה פומבית כי בעקבות הסכם השלום, היא תהיה נאותה למכור לאמירויות מטוסי F35 חדישים, מה שעל פניו מערער על היתרון האיכותי של מדינת ישראל מבחינה צבאית בשכונה.

לפי ג'ואל אלון, מאז מלחמת ששת הימים, מתחזקת מדינת ישראל תפיסה של שימור יתרון איכותי צבאי, גם כלפי מדינות שיש לנו איתן הסכמי שלום (מצרים וירדן), וזאת משום שאי אפשר לצפות מתי משטר יכול "להתהפך" עלינו, כמו למשל שינוי הגישה של טורקיה וארדואן כלפי ישראל בשנים האחרונות. האמת, שיש לא מעט דוגמאות לכך. למשל, בתחילת שנות השבעים, איראן היתה המדינה היחידה מחוץ לארה”ב שהצטיידה במטוס המתקדם מסוגו באותה תקופה, ה-F15. כעשור לאחר הגעתם לשלטון השאה הפרו-מערבי בזמנו, המטוסים עברו לידי המהפכנים האיסלמיסטים.

דברים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם נעיר את הדב הישנוני מרבצו?

מאז הקמתה ישראל נהנתה ממעמד מיוחד ונדיר בארה"ב, ללא קשר לזהות המפלגתית של הנשיא. נוטים לייחס זאת לרצונם של נשיאים, לזכות בתמיכת

כתיבת תגובה