ג'ואל אלון פוסטה

ג'ואל אלון לפוסטה: "היועצים המשפטיים של תאגידים צריכים לגלות יותר גמישות מחשבתית"

Facebook
Twitter
LinkedIn

המשפטזיציה, המורכבות המשפטית שהפכה נלווית לכל פעולה, הפכה להיבט גדול, כנראה גדול מדי בעולם העסקים. בכל פעולה שעושה תאגיד, מנהל וכדומה, עליו לקחת בחשבון את הסכנות המשפטיות האפשריות, משום שטענה משפטית עשויה תמיד לצוץ מעבר לפינה.

ג'ואל אלון, יזם ומנהל בתעשיית האיירוספייס, סיפר לפוסטה על החוויות שלו עם היועצים המשפטיים איתם עבד במהלך הקריירה שלו: שמעתי לעיתים קרובות מהיועצים המשפטיים בתאגיד ״מה לא לעשות״, ״למה אי אפשר״ וכדומה. באופן אישי, שנוצרה אצלי הייתה כי מהותם של היועצים המשפטיים, היא למנוע חשיפה לסיכונים גם במחיר של פגיעה בצמיחת החברה, ובכך הם למעשה מכשילים את צמיחתה. נראה כאילו היועצים עסוקים בלהפריע לעסקים, במקום לסייע להם.

לפי ג'ואל אלון, ניתן היה לראות המחשה לכך בשמרנות המפליגה שנקט משרד הבריאות בטיפול בווירוס הקורונה: "ההנחייה של משרד הבריאות הייתה להשבית את המשק עם פרוץ המגפה הקורונה ולהכניס את כל האזרחים להסגר. כאשר החלטות מתקבלות על ידי גורם שמנסה למנוע נזק בכל מחיר, לפעמים אין מחיר שיוכל לתקן את הנזק שהוא גורם".

דברים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם נעיר את הדב הישנוני מרבצו?

מאז הקמתה ישראל נהנתה ממעמד מיוחד ונדיר בארה"ב, ללא קשר לזהות המפלגתית של הנשיא. נוטים לייחס זאת לרצונם של נשיאים, לזכות בתמיכת

כתיבת תגובה